הערכה חלופית משותפת

במסגרת פרויקט "ההערכה הבית ספרית" בהיסטוריה ולרגל יום השואה הבינלאומי שהתקיים לאחרונה, התחלקו תלמידי שכבת כיתות יא' בתיכון קציר ברחובות לקבוצות חקר. כל אחת מן הקבוצות בחרה לחקור "חסיד אומות עולם" אחד- על פי חלוקה למדינות שהתבצעה מראש. כל אחת מהקבוצות התבקשה לכתוב מכתב למוסד "יד ושם" ולהוכיח כי האדם אשר את פעילותו הם חקרו, אכן עומד בקריטריונים המוגדרים וכי הוא ראוי לתואר זה. בנוסף התבקשו התלמידים להמליץ על דרך הנצחה התואמת את פעילותו של האיש.

הייתה זו פעילות שבה השתתפו ארבעה צוותי מקצוע מקרב המורים: צוות לשון  חידד בכיתות את דרך כתיבת המכתב באמצעות ניסוח ראוי של  הצגת עמדה וטיעונים, צוות אנגלית הדריך את התלמידים בכתיבת מכתב הוקרה למשפחתו של האיש, צוות אומנות היה אחראי לתכנון המיצג ולהדרכת התלמידים בהקמתו וכמובן צוות היסטוריה אשר הדריך מקצועית את התלמידים. המכתבים הוצגו במסגרת מיצג מרשים אשר נקרא בשם "שביל הרוח שבאדם"

כניסה למערכת
שינוי גודל גופנים
ניגודיות