אירועי יום השואה תשפ"ב

יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ב, צויין השנה בבית ספרנו בסדרת אירועים מרגשים.

תלמידי ביה"ס צפו בהצגה גבירטיג של תאטרון היידישפיל, מחזה מוזיקלי מאת יהושע סובול, על-פי שירי מרדכי גבירטיג.      ההצגה, בכיכובו של יעקב בודו, הינה מסע קסום לתקופה שלפני השואה אל נבכי התרבות העשירה והססגונית של יהדות אירופה, אשר נמחקה לחלוטין במלחמת העולם.     כמו כן, נערך לראשונה בבית ספרנו, אירוע "זיכרון בסלון" שבמסגרתו נחשפו תלמידי שכבה יא' לשישה אנשי עדות, אשר סיפרו על קורותיהם וקורות משפחתם בתקופת השואה: דיאנה בך, הניה קאופמן, שוש רבינוביץ, רחל וינטראוב, צבי אבן בר ומלי וייס.

בהמשך נפגש איש עדות נוסף, משה אשל, עם תלמידי שכבת יב', אשר זכו גם הם לשמוע ממקור ראשון על זוועות השואה.   בתום שמיעת העדויות הקשות, נמשכו המפגשים עוד זמן רב, כאשר אנשי העדות משיבים לשאלות הרבות שהיו לתלמידים.

את אירועי יום הזיכרון חתם טקס זיכרון לכלל תלמידי קריית החינוך, אשר היה השנה בסימן הנצחת הילדים אשר ניספו בשואה ושרשרת הדורות שלהם נקטעה. המרצחים הנאצים קטעו את חייהם של שישה מיליון יהודים, כרבע מתוכם ילדים. הילדות נקטעה באיבה, לא שמחה, לא צחוק והרבה רגעים של אימה ופחד.

מנהלת קריית חינוך קציר, מירב כפיר, אשר לקחה חלק באירועי הזיכרון: "ביום זה אנו זוכרים ומזכירים שלפני שבעים ושבע שנים, אחרי שש שנות חושך, הפציעה השמש וקרניה חשפו לעֵין כול, את מימַדי חורבן יהדות אירופה. והעולם? העולם הגדול שתק. השמדת יהדות אירופה הצליחה לא רק בגלל תרבות ההסתה הממלכתית, השנאה ותעשיית המוות אלא גם בשל פשעי האדישות, בשל קשר השתיקה וכפי שהטיב לבטא ההיסטוריון הבריטי פרופסור איאן קרשו : הדרך לאוושויץ נסללה בידי השנאה, אבל רוצפה באדישות".

את דבריה, סיימה מירב כפיר בפנייה ישירה לתלמידי קריית החינוך "תלמידים יקרים ,    אחת מהתובנות המשמעותיות שצריכות להיות נר לרגליכם היא : "במקום בו אין בני אדם – הייה אתה אדם" במישור האישי והחברתי. במקום שבו יש חוסר צדק היו אתם אלו שיוצאים להגן על החלש,  במקום שבו יש שנאה- הרעיפו את האהבה שבכם. במקום בו יש כאב – הפיצו את החמלה שבתוככם. במקום בו יש גזענות– היו סבלנים וסובלנים. במקום בו יש צרות עין – חלקו את הנדיבות שבכם. במקום בו המוסריות פשטה את הרגל- היו אתם נציגי הערכיות  ובמקום שבו שורר כיעור – הציגו לעולם את יופייכם.  פשוט היי אתם– יפים מבפנים ומבחוץ."

הגדרות כלליות כניסה למערכת